torsdag 25 maj 2017

Strukturell uppdatering av portföljen

Ber om ursäkt för dåligt med uppdateringar på sistone, detta pga mycket jobb. Men nu är det långhelg och ledigt, dessutom verkar vädret bli bra!

Portföljen rullar iaf på av sig själv, dock har jag SÅLT aktier i min portfölj.

Jag har valt att sälja ABB, mest p.g.a den höga värderingen, låga (numera) direktavkastningen, min höga andel av industriaktier samt  att jag genom mitt ägande av Investor fortfarande är ägare i ABB.
Har gått i säljtankar här länge, vilket jag beskrev i ett inlägg i Februari.
Investeringen i ABB har gett en fin avkastning och aktiekursen kommer säkerligen fortsätta uppåt, men nu är jag ointresserad av det eftersom jag sålt aktien.
Ibland får man till det ;)
Hursomhelst så sålde jag mitt innehav och för dessa pengar samt utdelningar har jag ökat i Castellum, Hemfosa Fastigheter, Beijer Alma samt Investor.

Denna månad fortsätter jag betala av mitt lån på portföljen samt öka i AT&T.
Har jag lite tur kommer även skatteåtebäringen om cirka 2v och då är min tanke att betala av det sista på mitt portföljlån och fortsätta köpa fler aktier, vilka det blir har jag inte bestämt ännu.
















Inga kommentarer :

Skicka en kommentar